Jeśli wiesz już co to jest mobilne wsparcie, czas sprawdzić jak działa Teleopieka ? Teleopieka to system teleinformatyczny który wspiera zdalnie monitoring stanu zdrowia osób i reagowania na sytuacje zagrożenia.
Teleopieka : jak to działa ?
Postaram się wyjaśnić jak działa teleopieka na praktycznych przykładach. Dbając o osoby starsze, samotne i nie tylko, teleopiekuni prowadzą stały monitoring podstawowych parametrów i w razie prośby o pomoc, informują osoby bliskie lub bezpośrednio służby medyczne o sytuacji alarmowej.
Każda monitorowana osoba, posiada wygodną opaskę SOS, która pozwala, dzięki wbudowanym funkcjom na:
- łatwa komunikacja – senior jest w stanie połączyć się z teleopiekunem za pomocą jednego przycisku. Bez konieczności wyjmowania telefonu.
- lokalizator GPS – demencja i problemy z pamięcią to częsta dolegliwość osób starszych. Dzięki wbudowanemu modułowi GPS, opaska SOS z łatwością lokalizuje miejsce przebywania seniora.
- teleopaska przypomina również o konieczności zażycia leków, czy wizytach lekarskich. To “recepta” na ich terminowe spożywanie i niezbędne wizyty kontrolne.
- teleopaska SOS monitoruje również tętno i ciśnienie i sygnalizuje jego przekroczenie. Teleopiekun reaguje natychmiast i kontaktuje się z osobą.
- Całodobowe wsparcie teleopiekunów
Dla kogo teleopieka ?
Teleopieka to innowacyjna forma wsparcia kierowana w sposób szczególnych do osób:
- samotnych, niesamodzielnych, niepełnosprawnych
- po zabiegach operacyjnych,
- z wadami wzroku,
- ze schorzeniami neurologicznymi np. po udarach,
- z osteoporozą,
- którym przydarzyły się już kiedyś upadki lub istnieje ich ryzyko
- z chorobami o podłożu kardiologicznym,
- z zaburzeniami równowagi,
- chorujący cukrzycą,
- mało aktywnym.
W praktyce teleopieka staje się doskonałym prezentem od osób nie mających możliwości częstego odwiedzania swoich bliskich dla bliskich, mieszkających samotnie.
Wsparcie teleopiekunów
Po wezwaniu alarmu następuje połączenie z dyżurującym teleopiekunem, który odbiera połączenie i dostosowuje procedury pomocy do typu zgłoszenia. Następnie Teleopiekuni dzięki wiedzy w zakresie pierwszej pomocy (potwierdzonej certyfikatami), po szybkim wywiadzie, lokalizują sygnał z opaski SOS i informują o zdarzeniu rodzinę (lub osobę przypisaną przy zgłoszeniu do projektu osobę). Ponadto, w razie konieczności, braku kontaktu z opiekunem lub dyspozycji opiekuna wzywane są do osoby wzywającej pomocy odpowiednie służby (pogotowie ratunkowe, straż, lub policja).
Funkcjonalne i proste w obsłudze urządzenie i kompetentni teleopiekunowie skutecznie skracają czas reakcji na zdarzenie alarmowe. A jak wiadomo czas w takich sytuacji jest bezcenny.
Dodatkowe informacje i jak zamówić teleopiekuna ?
Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące wsparcia w ratowaniu życia i zdrowia, dzięki systemowi teleopieki zapraszamy do kontaktu. Podczas kontaktu można również zamówić system, który zostanie uruchomiony u Twojego bliskiego w ciągu kilku dni od podpisania umowy.